Att var medlem på Falkenbergs GK

Man ska känna sig stolt över att vara medlem i Falkenbergs GK, samtliga medlemmar ska känna sig stolta över att bära klubbens emblem på bröstet. Varje gång man kommer till anläggningen så är målsättningen att man ska känna sig glad, och att det är trivsamt, man vill helt enkelt inte åka härifrån...

Samtliga medlemmar ska få möjligheten att både synas, höras och tycka till för att just var och en ska trivas när man besöker oss.

Anläggningen

Två fullängdsbanor - en 18-hålsbana (par 72) och en 9-hålsbana (par 36), båda banorna har karaktären park- & skogsbana.

9-hålsbanan har öppet året om med sommargreener.

En Teknikbana (5 Hål)

Övningsområde med tre puttinggreener, inspelsgreener samt en drivingrange med studio.

Välsorterad shop, där du hittar det senaste inom golfutrustning, kläder, skor m.m

Restaurang samt kiosk ute på banan

Årsavgifter

• A-medlem, tillgång till båda banorna
                        • C-medlem, tillgång till 9-hålsbanan, betalar halv greenfee på 18-hålsbanan
                        • D-medlem, 1 fri runda, därefter greenfee avgift
                        • Vardag, A resp C, spelar fritt på vardagar innan kl 15.00. Endast möjligt från 80 år
                        • Vilande, ingen aktiv spelrätt på golfbanor

A-medlem

1000 SEK/år

Utbildning för nya golfare

Grönt kort kurs

Gå Grönt kort kurs i vår

Utbildning, inkl årsmedlemskap på 9-hålsbanan

Endast 3.000 kr

Vid intresse, maila info@falkenbergsgk.se

Medlemsförmåner 2024

Haverdals GK,  50% rabatt på aktuell greenfee alla dagar. Vid tävlingar erläggs ingen greenfee förutom i klubbarnas golfveckor.

Bjäre GK, 20% rabatt på ordinarie greenfee vardagar, ej juli månad

Kungsbacka GK, 100 kr rabatt på ordinarie greenfee, alla dagar i veckan, dock ej på vår och höstsäsong, Gäller för fullvärdiga medlemmar

Forsgårdens GK, 15% rabatt vardagar, gäller för fullvärdiga medlemmar

Sjögärde GK, 100 kr rabatt på ordinarie greenfee, vardagar , gäller för fullvärdiga medlemmar

Gullbringa Golf & Country Club, 100 kronor rabatt på vardagar och på helger efter kl. 15.00. Gäller för fullvärdiga medlemmar

Dalsjö GK, Dalarna, 15% rabatt på ordinarie greenfee, alla dagar, gäller fullvärdiga medlemmar

Hallandsgreenfee   mån-tors, ej högsäsong
Rabatt vid spel på Hallands golfklubbar. Rabatten är kan variera från klubb till klubb. Kontakta alltid respektive klubb för mer information.

Juniorer inom Hallands Golfförbund spelar fritt på alla banor

Medlemsvärden

• Tillgång till 27 hål av högsta klass
  • Du kan ha max 4 tider bokade samtidigt (varav max 2 på helger) på 18-hålsbanan
  • 8 bokningar på 9-hålsbanan
  • Fri tillgång till vår Teknikbana med 5 hål.
  • Löpande information via vår hemsida och i nyhetsbrev via mail.
  • Restaurang med fullständiga rättigheter, god husmanskost, catering för stora och små sällskap samt genuin atmosfär.
  • En välfylld golfshop med de senaste varorna
  • Modern maskinpark för skötsel av anläggningen
  • Reception med generösa öppettider – 7 dagar i veckan
  • Stora omklädningsrum för både herrar och damer med duschmöjligheter
  • 10 golfbilar finns för uthyrning
  • Rikt tävlingsutbud på klubben som passar alla typer av golfare
  • Möjlighet att utnyttja våra PGA-instruktörer genom Falkenbergs Golf Academy
  • Greenfeerabatt för en gäst när ni är i samma bokning
  • Lediga mellantider på lördagar och söndagar släpps för bokning 07.30 aktuell dag

Övrig information

Avgifter   alla avgifter gäller kalenderår (1/1-31/12) och är ej återbetalningsbara oavsett orsak.

C-medlem  Fritt spel på 9-hålsbanan. Vid spel på 18 hålsbanan erläggs halv gällande ordinarie greenfee.
D-medlem   En fri runda, därefter erläggs ordinarie greenfee

Vilande medlem har ingen spel- eller bokningsrätt och kan heller inte spela på andra banor ifall de inte är aktiva i annan klubb. För att behålla sitt spelrättsbevis måste man vara minst vilande medlem, om betalning inte skett enligt betalreglerna så tillfaller spelrättsbeviset automatiskt klubben enligt stadgarna.

Juniorer med full spelrätt på banan spelar fritt på övriga Hallandsklubbar.

A-medlem  Alla seniorer erhåller ett rabatthäfte med mycket fina erbjudande från olika företag i och omkring Falkenberg (värde ca 10.000kr)

Autogiro Vi erbjuder autogiro till våra medlemmar som vill dela upp sin årsavgift på 12 mån, 30 kr i adminavgift tillkommer per månad.

Förändring av medlemskapstyp, Ändring av medlemstyp (byte av medlemskategori och utträde) ska göras senast 1 december innevarande år inför nästa säsong. För senior med en spelrätt som önskar utträda ur klubben eller ansöka om vilande medlemskap hänvisar vi till PDF om spelrätt längst ner på denna sida.

Årsavgiften (medlemsavgift, spelrättsavgift, skåp) skickas ut från klubben i mitten/slutet av december och ska vara betald senast 31 januari påföljande år. Avgifterna betalas via mingolf.se, inga fakturor skickas längre ut.

Spelrätter

Spelrätt/Spelrättsbevis är ingen "aktie" i Falkenbergs Golfklubb - det vill säga man köper ingen spelrätt utan man "hyr" den. Det viktiga i det är att det inte är en värdehandling för envar, utan en "rätt" som klubben hyr ut. Du kan "sälja" din spelrätt - i det fallet får du ta vilket pris du vill, men köparen måste alltid godkännas av Falkenbergs Golfklubb innan spelrätten kan tas i bruk. Utöver det måste "köparen" vara/bli minst medlemsskapet Vilande medlem.

Längre ner hittar du en PDF som förtydligar det som höstårsmötet 2020 beslutade vad gäller spelrätter.

För närvarande kostar ett spelrättsbevis som hyrs ut av klubben 3000 kronor.

För mer information kontakta klubbens kansli - info@falkenbergsgk.se eller 0346-502 87

En medlem kan endast inneha ett spelrättsbevis registrerat på sig själv samtidigt.