Hickorygolf

Välkommen att dela vårt intresse att spela och verka för historisk golf!

2024 är vi arrangerande klubb för Svenska hickorymästerskapet i matchspel.

Läs mer om detta i vår "Inbjudan" - du hittar den som en PDF lite längre ner.

Hickorygolfen i Falkenberg GK startade 2018 och vi arrangerade Svenska Hickorymästerskapet 2019 med 130 deltagande.

Några aktiviteter och arrangemang vi har/genomför 2024 i Falkenbergs Hickorysällskap.

• Vi har öppet Hickoryspel torsdagar på niohålsslingan med start den 11 april kl 18:00.Slutdatum för torsdagarna blir när hösten sätter stopp.

• Vi har en egen WhatsApp grupp som vi kommunicerar genom.

• Vi kommer att ha utbyte med andra klubbar i olika klubbmatcher, diskussion med Båstad pågår för närvarande.

• Vi arrangerar ett Hickory KM för Damer och Herrar (datum inte klart än)

• Falkenberg P&B Classic Open arrangerar vi den 26/4-2024

• Falkenberg Hickory Invitational, WCS arrangerar vi den 25/5-2024. Denna tävling ingår i West Cost Swing Tour som är en tour i väst Sverige. Tävlingen spelas som slagspel och vi hoppas även kunna locka lite oerfarna hickoryspelare till denna tävling. 2023 var vi ca 30 startande.

• Svenska hickorymästerskapet i matchspel på Falkenbergs GK, SGS - den 29-30/6-2024

• Till våren tänker vi ha en prova på dag med spel där man kan låna klubbor, Eric Dawson från Borås kommer att vara behjälplig och även ha försäljning av klubbor.

Vill du prova på Hickory så har vi Hickoryklubbor till förfogande i samband med vår torsdagsgolf.

Vi är för närvarande 16 aktiva men hoppas på fler inför säsongen 2024.

Johan Johansson 072-066 67 66
Falkenbergs Hickorysällskap