Tävlingskommittén

Tävlingskommitténs huvuduppdrag är att arrangera tävlingar för klubben. Vi är också ansvariga tävlingsledare samt att vi jobbar som funktionärer. Vi söker (alltid) intresserade att vara med i tävlingskommittén. Känner du att skulle vilja engagera dig - kontakta oss

Sammankallande för Tävlingsverksamheten är Bo Björklund: 0706-70 51 80

Innan du tävlar!
Tävlingsverksamheten vill påminna om några viktiga saker som är viktiga...!

Scorekorten

• Det är markören som fyller i spelarens scorekort.
  • När markören signerar kortet intygas att varje håls resultat är korrekt. Markören bör därför följa spelarens alla slag och stämma av scoren efter varje hål.

Spelarens ansvar

• Det är spelarens ansvar att kunna reglerna. Det gäller även de lokala reglerna.
    Från och med 2019 gäller både nya ”Regler” och nya ”Lokala regler”. Det är alla envars ansvar att läsa på dem. Det finns många kanaler för att hitta de nya golfreglerna – bland annat på https://golf.se/regler. Vad gäller Lokala regler finns de alltid att tillgå på klubbens hemsida och vid tävlingsexpeditionen.
  • Markören är inte domare. Markören för din score!
  • Det är spelarens ansvar att hålla koll på tiden:
    - Du skall veta hur länge du letat. Tänk på att det nu är bara tre minuter. Söktiden börjar när du (eller din partner i parspel) börjar leta.
  • Innan ronden och när du byter boll skall du – för din egen skull – berätta vilken boll du spelar och vilket nummer den har. Helst bör du sätta en unik markering med en tuschpenna på dina bollar. Kan du inte identifiera en boll som din - är den förlorad.

Se till att hålla er plats på banan. Att dom bakom inte trycker på är oväsentligt. Det är hur ni ligger till i förhållande till bollen framför som gäller. "Vi skall vara efter bollen före, och inte före bollen efter".

Lycka till med din golfrunda!